You are here:   Home Факультет Структура Кафедри Кафедра початкової освіти та інноваційної педагогіки Науковий простір Наукова робота викладачів кафедри ПО Участь Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова в IV Міжнародній науково-теоретичній конференції в Берліні (Олена Матвієнко; Дар'я Губарєва)

Участь Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова в IV Міжнародній науково-теоретичній конференції в Берліні (Олена Матвієнко; Дар'я Губарєва)

 

лого партнери тренінги 02.2025

 

4 квітня 2025 року доктор педагогічних наук, професор Олена Матвієнко та кандидат педагогічних наук, старший викладач Дар’я Губарєва взяли участь у IV Міжнародній науково-теоретичній конференції «Науковий огляд актуальних подій, досягнень і проблем», що відбулася в місті Берлін, Німеччина.

 

У межах наукового заходу науковиці представили спільну доповідь на тему «Психологічна адаптація учнів у постконфліктному освітньому середовищі: виклики та стратегії підтримки», у якій порушили надзвичайно актуальні питання забезпечення психологічного комфорту й емоційного благополуччя школярів в умовах освітніх змін, спричинених наслідками кризових подій.

 

Під час виступу були окреслені основні чинники, що впливають на адаптацію дітей у шкільному середовищі, та запропоновані ефективні стратегії підтримки, які можуть бути інтегровані в роботу педагогів та психологів. Особливу увагу було приділено ролі вчителя як посередника між дитиною, родиною та освітнім середовищем у складний період після травматичних подій.

 

За підсумками конференції професор Олена Матвієнко та старший викладач Дар’я Губарєва отримали сертифікати учасників, а результати їхнього дослідження увійшли до збірника матеріалів конференції, з яким можна ознайомитися за посиланням: Архів конференції

 

Особливої уваги заслуговує активна міжнародна співпраця кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова. У партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) реалізується міжнародний проєкт "EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme", спрямований на осмислення нових підходів до освіти в умовах постконфліктного суспільства. У межах проєкту викладачі беруть участь у вдосконаленні освітніх програм, впровадженні практик травмаорієнтованої педагогіки та формуванні культури турботи й підтримки в шкільному середовищі. Проєкт активно розвивається, залучаючи до співпраці викладачів, дослідників і практиків з різних країн Європи.

 

Такі ініціативи є важливим кроком до посилення ролі університету в міжнародному академічному середовищі та формування сталого професійного співтовариства, об’єднаного спільними цінностями гуманної педагогіки та інноваційного розвитку освіти.

 

Матвієнко Губарєва Берлін 04.04.2025 англ

 


 

Матвієнко Губарєва Берлін 04.04.2025 англ

 

PROFESSOR OLENA MATVIENKO AND SENIOR LECTURER DARIA HUBARIEVA PARTICIPATED IN THE IV INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND THEORETICAL CONFERENCE IN BERLIN

 

On April 4, 2025, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor Olena Matvienko and Candidate of Pedagogical Sciences, Senior Lecturer Daria Hubarieva took part in the IV International Scientific and Theoretical Conference “Scientific Review of Current Events, Achievements and Problems” held in Berlin, Germany.

 

Within the framework of the scientific event, the scientists presented a joint report on “Psychological Adaptation of Students in the Post-Conflict Educational Environment: Challenges and Support Strategies”, in which they raised extremely relevant issues of ensuring the psychological comfort and emotional well-being of schoolchildren in the context of educational changes caused by the consequences of crisis events.

 

The presentation outlined the main factors affecting children's adaptation in the school environment and proposed effective support strategies that can be integrated into the work of teachers and psychologists. Particular attention was paid to the role of the teacher as an intermediary between the child, family and educational environment in the difficult period after traumatic events.

 

Following the conference, Professor Olena Matvienko and Senior Lecturer Daria Hubarieva received certificates of participation, and the results of their research were included in the conference proceedings, which can be found here: Conference archive

 

Particularly noteworthy is the active international cooperation of the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy of the Faculty of Education of the Drahomanov Ukrainian State University. In partnership with Vytautas Magnus University (Lithuania), the international project “EU4YOUTH Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Program” is being implemented, aimed at understanding new approaches to education in a post-conflict society. As part of the project, teachers are involved in improving educational programs, implementing trauma-informed pedagogy practices, and creating a culture of care and support in the school environment. The project is actively developing, involving teachers, researchers, and practitioners from different European countries.

 

Such initiatives are an important step towards strengthening the role of the university in the international academic environment and forming a sustainable professional community united by common values of humane pedagogy and innovative educational development.