Часто педагог як фахівець сфери «людина-людина» стикається з професійно-емоційним вигоранням, що проявляється в симптомах емоційного, розумового та фізичного виснаження, фізичної втоми, особистої відгородженості і зниження задоволення від виконаної роботи.
- Які причини професійно-емоційним вигорання?
- Як цього уникнути?
- Які техніки допоможуть подолати професійно-емоційне вигорання?
На всі ці запитання у рамках Днів науки НПУ імені М.П. Драгоманова креативно відповідала завідувачка кафедри практичної психології ДДПУ «Донбаського державного педагогічного університету», доктор пед. наук, проф. Елліна Анатоліївна Панасенко, яка 19 травня 2022 року для викладачів, студентів, аспірантів кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувач, доктор пед. наук, проф. Ганна Георгіївна Цвєткова) презентувала цікаву гостьову лекцію на актуальну тему: «Професійно-емоційне вигорання фахівця сфери «людина-людина»: причини, особливості та техніки подолання».
У атмосфері позитивного спілкування, що створила проф. Елліна Анатоліївна, вдалося не тільки більше дізнатися про професійно-емоційне вигорання, а й отримати корисні практичні поради та техніки у вигляді колеса життя та "7П" для його уникнення. За Е.Панасенко, для того щоб отримати задоволення від професії та життя, варто любити себе, віднайти сенс життя, здійснювати саморелаксацію і супервізію, бути учасником заходів, що підвищують значимість професії, працювати в системі партнери та колеги, робити «тайм-аут» відпочинок від роботи, підтримувати хорошу фізичну форму, займатися улюбленою справою, мати хобі, регулювати навантаження, балансувати сфери життя та власну енергію, поповнювати ресурси.
Все це і багато іншого можна переглянути у презентації Е.А.Панасенко за лінком👇:
Із ходом лекції можна ознайомитися за посиланням (↓)
Дякуємо Елліні Анатоліївні за позитив, креатив, натхнення, яскраву презентацію, що відображає цінну інформацію, яка допоможе педагогам по-іншому подивитися на власне життя та стати щасливою людиною-особистістю, професіоналом.
Тільки з позитивним налаштуванням до життя рухаємося до перемоги!
18 травня 2022 року викладачами кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти педагогічного факультету було організовано й проведено майстер-клас 🙂"Копіг-стратегії особистості як засіб подолання стресу", який відбувся в рамках Днів науки в НПУ імені М.П. Драгоманова (спікер: доцент Гальченко Вікторія Миколаївна).
Роботу майстер-класу розпочала завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, професор Цвєткова Ганна Георгіївна, яка побажала викладачам та студентам плідної праці, миру й добра. Онлайн-захід пройшов на одному диханні. Учасники (яких було понад 60) виявляли високу активність та зацікавленість під час інтерактивної взаємодії та пішли задоволеними з багажем технік самодопомоги у стресових ситуаціях.
Позитивні відгуки учасників свідчать про необхідність проведення подібних заходів на факультеті з метою підтримки студенства у важкі воєнні часи.
Із ходом лекції можна ознайомитися за посиланням (↓)
💙💛Разом до Перемоги!
16 травня 2022 року науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету НПУ імені М.П.Драгоманова на чолі із завідувачем, проф. Ганною Цвєтковою взяли участь у роботі круглого столу (онлайн-формат) на тему: «Особливості виховання та розвитку дітей раннього віку», що відбувся за ініціативою лабораторії дошкільної освіти і виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільного віку Інституту проблем виховання НАПН України.
Модератор зустрічі – доктор пед. наук Олена Брєжнєва.
Висловлюємо вдячність організаторам та учасникам круглого столу за можливість поринути до унікального "світу" раннього дитинства та слушні меседжі, пропозиції, рекомендації проведення діагностичних процедур в складних умовах сьогодення.
З вдячністю та надією на подальшу співпрацю.
З 11 по 31 травня 2022 року в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова проходять Дні науки, до яких активно долучається творча спільнота науковців кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти. Так, 11 травня у пленарному засіданні Звітно-наукової конференції студентів та аспірантів «Освіта і наука - 2022» Педагогічного Факультету НПУ імені М.П.Драгоманова взяли участь всі викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти (завідувачка, доктор пед. наук, проф., Ганна Цвєткова). Окрім цього, аспірантки 2 курсу спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки (дошкільна педагогіка)» викл. Галина Савлук та асист. Галина Шелепко мали честь представити на конференції власні наукові доробки.
Можливість розпочати науковий захід була надана Г.І. Савлук з презентації дослідження «Стратегічний розвиток закладу дошкільної освіти: практика нешаблонного мислення управлінця» (науковий керівник: доктор пед. наук, проф. Цвєткова Г.Г.). У виступі Галина Іванівна змоделювала портрет сучасного керівника закладу дошкільної освіти як менеджера, поділилась стратегічним баченням розвитку приватного закладу освіти заради забезпечення якісної освіти, шляхів створення креативного розвивального середовища та організації освітньої діяльності на високому рівні. Спікером було розкрито не тільки новітні особливості стратегії розвитку закладу дошкільної освіти, але й представлені форми організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час воєнного стану. Зокрема, Савлук Г.І. ознайомила учасників конференції:
🔸з креативними дистанційними online відеозаняттями викладачів та студентів кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти для дітей середнього і старшого дошкільного віку в складі Освітнього хабу НПУ імені М.П. Драгоманова, який відбувається щовівторка й щочетверга об 11:00 год. за лінком: https://meet.google.com/yqf-mcrb-hfb;
🔹з особливостями освітнього процесу offline у приватному закладі дошкільної освіти «WonderLand» в м. Києві з короткотривалим перебуванням дітей.
Галина Шелепко у своїй доповіді «Національний архітектурно-ландшафтний дизайн у просторі закладу дошкільної освіти» (науковий керівник: канд. пед. наук., доц. Довбня С.О.) презентувала модель сучасного дизайну у гармонійному поєднанні зі старовинними українськими національних традиціями в закладі дошкільної освіти за двома напрямками: дитячий дизайн (діти-митці) та дизайн для дітей (митці-дітям), під час яких пізнаються глибинні шари національної культурної спадщини, адаптувавши народні архітектурні рішення до сьогодення у проєктній діяльності.
На пленарному засіданні учасники отримали багато нової інформації з цікавими ідеями для подальших досліджень та досвід професійного спілкування.
Дякуємо організаторам та учасникам конференції за плідне співробітництво. Далі буде…